3. TSMT-II. csoportos terápia
Csoportos terápia azoknak a gyermekeknek javasolt, akik Állapot- és mozgásvizsgálatuk alapján enyhén megkésett (eltérő) teljesítményt vagy életkoruknak nem megfelelő teljesítményt mutatnak, de együttműködőek, terhelhetőek, irányíthatóak.
Írta:

Kapcsolódó
Minden gyermek életében meghatározó pont az iskolakezdés. A program célja, hogy , magabiztosan motiváltan kezdjék meg a gyermekek a tanulmányaikat.
A Longitudinális Komplex vizsgálat, LongiKid olyan szenzomotoros teszt, amely már 3 hónapos kortól 11 éves korig életkoronként elkészített fejlődési skála és tünetészlelő program segítségével objektív képet mutat az esetleges organikus értetlenség tüneteiről.
A terápia lényege, hogy olyan szenzoros ingereket kap a gyermek, ami jólesik a számára, például plédben egyenletes lüktetésre lengetjük, miközben énekelünk és szemkontaktust veszünk fel vele, nagylabdán különböző irányokban mozgatjuk, és folytathatnám a több száz feladatunkkal.

TSMT-II
Csoportos terápia azoknak a gyermekeknek javasolt, akik Állapot- és mozgásvizsgálatuk alapján enyhén megkésett (eltérő) teljesítményt vagy életkoruknak nem megfelelő teljesítményt mutatnak, de együttműködőek, terhelhetőek, irányíthatóak.
Közel ezer feladatból, izgalmas eszközök felhasználásával, a fokozódó terhelés elvét figyelembe véve állítom össze és mutatom be minden alkalommal azt a pályát, amit meg kell jegyezniük, le kell „küzdeniük”. Eközben észrevétlenül fejlődik a gyermekek nagymozgása, testvázlata, térbeli tájékozódása, oldalisága, mozgáskoordinációja, egyidejű, többcsatornás figyelme, emlékezete, problémamegoldó gondolkodása, szerialitása, viselkedéskontrollja, feladat- és szabálytudata, illetve feladattartása.
A terápia során figyelmi, emlékezeti aktivitási folyamatokat ingerlünk. Figyelünk arra, hogy a beszéd és a mozgás szinkronban legyen, hiszen ez a tanulás alapja az iskolában. Tehát néz, hall, beszél, gondolkodik, mozog egyszerre. Ez a jó szenzomotoros szinkron, amitől függ a sikeres iskolai beválás. A gyerekek azokat az idegpályákat fogják a tanulásra használni, amelyeket ezekkel a nagymozgásokkal ki tudunk alakítani.
A TSMT-II (a TSMT-I-hez hasonlóan) is alkalmazza a fokozódó terhelés elvét, vagyis a könnyebbtől a nehezebb, egyszerűbbtől az összetettebb, a lassabbtól a gyorsabb felé haladunk.
A csoportos terápia feladatai közé több kognitív (értelmi) feladatokat teszünk, mely során a gyermekeknek figyelniük, emlékezniük, gondolkodniuk, helyzeteket megoldaniuk, beszélniük, rajzolniuk, társaikkal együttműködve kell. Tehát a gyermek figyeli, megfigyeli, megérti a feladathelyzetet, majd egyedül vagy társaival kooperálva megtervezi és kivitelezi a helyzetnek megfelelő (adaptív) válaszát.
A csoportos foglalkozáson heti 2×45 percben vesznek részt a gyerekek kislétszámú csoportban.
A csoportos TSMT-nek akkor van vége, ha az Állapot- és mozgásvizsgálat eredménye azt mutatja és bekövetkezik az általános bejavulás motoros, pszichés-kognitív, szociális területen. A gyermek gyorsabb, hatékonyabb, terhelhetőbb, elfogadja az irányítást és együttműködő.